Hoppa till innehåll
VuFind
  • Bokkorg: 0 poster (Full)
  • Språk
    • English
    • Deutsch
    • Español
    • Français
    • Italiano
    • 日本語
    • Nederlands
    • Português
    • Português (Brasil)
    • 中文(简体)
    • 中文(繁體)
    • Türkçe
    • עברית
    • Gaeilge
    • Cymraeg
    • Ελληνικά
    • Català
    • Euskara
    • Русский
    • Čeština
    • Suomi
    • Svenska
    • polski
    • Dansk
    • slovenščina
    • اللغة العربية
    • বাংলা
    • Galego
    • Tiếng Việt
    • Hrvatski
    • हिंदी
    • Հայերէն
    • Українська
Avancerad
  • Gegenwart des Holocaust - "Eri...
  • Hänvisa
  • Textmeddelande
  • Skicka per e-post
  • Skriv ut
  • Exportera posten
    • Exportera till: RefWorks
    • Exportera till: EndNoteWeb
    • Exportera till: EndNote
    • Exportera till: MARC
    • Exportera till: MARCXML
    • Exportera till: RDF
    • Exportera till: BibTeX
    • Exportera till: RIS
  • Lägg till i bokkorgen Ta bort ur bokkorgen
  • Permanent länk
Gegenwart des Holocaust - "Erinnerung" als religionspädagogische Herausforderung
QR-kod
Förhandsvisning
Förhandsvisning
Förhandsvisning

Gegenwart des Holocaust - "Erinnerung" als religionspädagogische Herausforderung : Michael Wermke (Hrsg.). Mit Beitr. von J. Assmann

Bibliografiska uppgifter
Övriga upphovsmän: Wermke, Michael (Utgivare, redaktör, sammanställare), Assmann, Jan (Bidragsgivare)
Materialtyp: Bok
Språk:German
Publicerad: Münster : Lit Verl., 1997
Serie:Grundlegungen : Veröffentlichungen des Religionspädagogischen Instituts Loccum 1
Innehåll/delar:13 poster
  • Beskrivning
  • Innehåll/delar
  • Liknande verk
  • Katalogiseringsuppgifter
Beskrivning
Fysisk beskrivning:219 S.
ISBN:3-8258-3102-7
Signum:Hbfe

Liknande verk

  • Anerkennung und Erinnerung : Zugänge arabisch-palästinensischer und türkischer Berliner Jugendlicher zum Holocaust
    av: Gryglewski, Elke
    Publicerad: (2013)
  • Erziehung aus Erinnerung : pädagogische Perspektiven nach Auschwitz
    Publicerad: (1995)
  • Holocaust als Thema für Grundschulkinder? : ethnographische Feldforschung zur Holocaust Education am Beispiel einer Fallstudie aus dem amerikanischen Grundschulunterricht und ihre Relevanz für die Grundschulpädagogik in Deutschland
    av: Deckert-Peaceman, Heike
    Publicerad: (2002)
  • Das Echo des Holocaust : pädagogische Aspekte des Erinnerns
    Publicerad: (1994)
  • Rezeptionen des Holocaust : Schülerinnen und Schüler lesen Anne Franks "Tagebuch" und John Boynes "Der Junge im gestreiften Pyjama" ; eine qualitative Studie
    av: Prestel, Katharina
    Publicerad: (2017)

Sökalternativ

  • Sökhistorik
  • Avancerad sökning

Sök mera

  • Bläddra i katalogen
  • Bläddra alfabetiskt
  • Utforska kanaler
  • Kursböcker
  • Nytt i katalogen

Behöver du hjälp?

  • Söktips
  • Fråga biblioteket
  • Vanliga frågor
  • Impressum